סייבר ואבטחת מידע

מהם מוצרי הצפנה ואימות חזקים?

מוצרי הצפנה ואימות חזקים עוזרים לאבטח גישה לרשתות ארגוניות, להגן על זהויות ולאמת משתמשים כמי שהם אומרים שהם. סיסמאות לבדן אינן עומדות באתגר זה-במקום זאת, יש לאמץ שיטות אימות חזקות יותר.

קיימים בשוק פתרונות אבטחה שונים, החל מחומרה ועד פתרונות תוכנה ועצמאיים ועד אלה המשולבים בכלי אבטחה אחרים. המשך לקרוא כדי לגלות כמה מהמוצרים החזקים ביותר המוצעים.

מהי שיטת האימות החזקה ביותר?

סיסמאות אולי נראות כמו הבחירה הברורה בכל הנוגע לאימות, אך לא תמיד הן הפתרון הבטוח או הגמיש ביותר. ואכן, סיסמאות הן אחת הדרכים הקלות והפגיעות ביותר עבור האקרים להיכנס. יתר על כן, סביבות אחסון לא מוצפנות הופכות את הסיסמאות לרגישות יותר ויותר להפרה.

סיסמה מאובטחת מורכבת מאותיות, מספרים ותווים מיוחדים המסודרים באופן שיהיה קשה לאחרים לנחש ולעולם אין לשתף אותם גם בקרב בני משפחה וחברים קרובים.

אימות דו-גורמי (2א), הידוע גם בשם אימות רב-גורמי (2א), הוא אמצעי אבטחה פופולרי יותר ויותר שמוסיף שכבה נוספת של הגנה לעסקים וארגונים כאחד. 2פא מסייע לספק שקט נפשי נוסף למשתמשים עסקיים תוך הגנה עליהם מפני הפרות פוטנציאליות באבטחה.

טכנולוגיית האימות התקדמה באופן משמעותי מאז מקורותיה במחשבים ענקיים של אוניברסיטאות ומכון מחקר. כיום, אימות כולל תקשורת מידע כדי לאמת את זהותו של אדם לפני מתן גישה לרשת.

בחירת שיטת אימות יעילה תלויה במספר שיקולים, כולל אם מדובר בחיבור אחד על אחד או לא, או בין מספר מכונות ברשת רחבה. הצפנה בשילוב עם מנגנוני אתגר ותשובה מציעה הגנה מרבית.

מהו אימות חזק קריפטוגרפיה?

מוצרי הצפנה ואימות חזקים יכולים להגן על נתונים רגישים בדרכים שונות, כמו גם לסייע לארגונים להגן על משתמשים ומערכות מפני הפרות הנגרמות על ידי סיסמאות חלשות.

שיטות הצפנה ואימות חזקות כוללות סיסמאות חזקות, אסימונים תואמים פידו וביומטריה מקומית. למרות שיטות אלה מספקות יתרונות אימות זהות המשתמש, האבטחה שלהם תלויה בצורת כלשהי של קריפטוגרפיה מפתח ציבורי לתפקד ביעילות.

אימות חזק חייב להיות גם גמיש וידידותי למשתמש; תמיכה במספר מכשירים ויישומים תוך שמירה על משתמשים מפני התקפות מילוי אישורים וכן צורות אחרות של איומי תוכנות זדוניות.

שיטות אימות חזקות מציעות גם אפשרות גיבוי יעילה במקרה שמכשיר נייד הולך לאיבוד, נגנב או בלתי ניתן לפעולה – בניגוד לשחזור שאלות שאינן בטוחות ופגיעות.

סיסמאות היו באופן מסורתי שיטת האימות, אך מגבלותיהן אינן עומדות בדרישות הזהות והגישה המודרניות. לכן יש ליישם אימות חזק בכל ארגון כדי לאמת משתמשים לפני מתן גישה מאובטחת ליישומים ושירותים.

איזה פרוטוקול תומך בהצפנה?

אימות הוא מרכיב בלתי נפרד מאבטחת הרשת, מכיוון שהוא מבטיח שרק המורשים יוכלו לקבל גישה לנתונים. יתר על כן, אימות מגן מפני התקפות שידור חוזר.

נתונים המוצפנים במהלך האימות מוגנים באמצעות מפתח מיוחד שאינו מאפשר למישהו ללא ידע מתאים לקרוא אותם.

קיימים כיום מוצרי הצפנה ואימות חזקים שונים, כגון הגנה על שם משתמש וסיסמה, זיהוי טביעות אצבע וזיהוי פנים, סריקות איריס וביומטריה קולית.

אימות שם משתמש וסיסמה הוא לעתים קרובות הצורה הפשוטה ביותר של אימות; עם זאת, הם יכולים להיות לא בטוחים אם סיסמאות אינן מוצפנות כראוי או שמשתמשים משתמשים באותו אחד בחשבונות מרובים.

הצפנה היא מרכיב אינטגרלי של מאובטח

תקשורת ברשת מחשבים, באמצעות מפתח מיוחד כדי להבטיח כי מידע שנשלח לא יכול להיות מפוענח בקלות על ידי מישהו אחר.

הצפנה סימטרית היא הסוג הנפוץ ביותר של הצפנה, והיא פועלת בדרך כלל על ידי ייצור אלגוריתם המספק תגובה ייחודית וניתנת לאמת מאתגר חד פעמי.

קריפטוגרפיה אסימטרית, המעסיקה שני מפתחות, יכולה לסייע בהגנה על הודעות המכילות מידע רגיש על ידי שמירה על סודותיהם מפני עיניים סקרניות. מפתחות יכולים להיות מאוחסנים בתוך המחשב של המשלח או בבטחה עם צד שלישי מהימן – שימוש בטכניקה זו מקטין את הסיכונים של האזנה במהלך השידור.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://infoguard.co.il/